INDUSTRI SARANG BURUNG

RUANGAN /FORUM JUAL & BELI TANAH YG BARU – TANAH PERTANIAN / RUMAH / BANGUNAN DLL – LAYARI LAMAN INI:

WEBLOG: www.goldenswiftlet.blogspot.com

WEBSITE: http://gemsb.com.my

 

copy-of-01.jpg

muka-depan.jpg

Click salah satu gambar di atas untuk paparan yang besar(582 x 800).

Paparan di atas adalah untuk sementara waktu sahaja.

Untuk maklumat lanjut hubungi :- 019 664 2264 (laila)

WEBLOG: www.goldenswiftlet.blogspot.com

WEBSITE: http://gemsb.com.my

36 Responses to INDUSTRI SARANG BURUNG

  1. Zul says:

    Mengikut pamplet yang dipamerkan: bangunan tu dibiaya oleh GEM @ konsultan @ pelabur?

    Ada kemudahan pembiayaan yang disediakan ke?

  2. aida says:

    Saya nak tanya, apakah cara ternakan walet diMalaysia ada persamaan dgn ada di Indonesia? 5tahun lalu saya diminta utk membuat lawatan ke Indonesia(Surabaya) untuk meninjau kegiatan ternakan walet disana. Saya berkesempatan melakukannya sebyk 3kali. Lepas tu, tak dengar kabar berita.Akhir2 ni, ramai yang ctc saya balik untuk buat lawatan.
    Saya nak tahu, apakah cara GEM ada bersamaan nya atau mirip2.

  3. GEM says:

    untuk keterangan lanjut sila layari laman GEM SDN BHD di http://www.gem.tl.my atau hubungi 019-664 2264 / 019- 255 6370

  4. sila iklan kan jual beli tanah di http://www.gem.socialgo.com/forum dalam HARTANAH. Weblog ini akan di abaikan tidak lama lagi. terima kasih.

    http://www.gem.socialgo.com/forum

  5. lawatan 5hari 4malam ke Surabaya bagi meninjau perkembangan terbaru mengenai perusahaan sarang burung layang-layang. Harga RM 2480 seorang /min dan terhad kepada 25orang satu trip dan siapa dulu dia dapat.
    Harga termasuk: tiket/cukai lapangan/hotel/taklimat dan business matching di hotel/lawatan ke pusat pemeliharaan dan tempat pembersihan.Cadangan tarikh berangkat pada 1-5July, 2009. Berminat sila hubungi 012 – 2186890 Noraida Othman.

  6. Ikuti pameran pertanian pada 12-15Mar,2009 tinggal hanya 4hari sahaj lagi unttk pemdaftaran. Harga 1280 seorang. Produk sarang burung juga ada di pamerkan di sini.Anda juga berpeluang berinteraksi lansung dengan pengusaha sarang burung walet. sila hubungi 012 2186890 untuk ikut serta

  7. imran says:

    saya ada tanah dekat area tok bali.dah pecah lot 3 ekar kpd 9 lot.jadi 1 lot milik saya..apa langkah untuk menjadi usahawan walit.saya tiada modal.tanah tapi ada tanah.

  8. Setakat ni macamana perkembangan industri saraang burung di Malaysia.Sesiapa berminat nak ikuti lawatan melihat industri sarang burung dan kesempatan bertemu dengan pengusaha sarang burung Indonesia sila tel saya 012 2186890/cadnag nya nak buat bulan dec,2009 4h3m-RM1980/- seorang dah masuk semua/

  9. Setakat ni macamana perkembangan industri saraang burung di Malaysia.

  10. soim gazali says:

    saya ada tanah milik sendiri seluas 3.5 ekar berpasir yang di kelilingi bekas-bekas lombong dan besebelahan sungai dan persekitaran bukit-bukit dusun buah-buahan dan tanaman-tanaman ladang dan kolam-kolam ikan. Lokasinya di Bukit Beruntung, Rawang, Selangor..jauh dari rumah-rumah orang..kalau adapon pondok pondok untuk rumah pekerja kebun/kolam ikan dan sedikit rumah persingahan tuan tanah. Sesiapa yang berminat untuk rakan kongsi usahakan sarang burung walet boleh lah email kat saya soim6757@yahoo.com.my saya ada tanah tapi tak ada modal.

  11. noordin says:

    6 tempat tepi sungai untuk usaha saya, atau macam nana nak bantuan kerajaan jabatan haiwan berikan consultan kepada saya adalah gaji , saya masih kerja dengan kerajaan laji atau buat jv boleh laj

  12. noordin says:

    siapa ada buat kursus ternak haiwan atau lawatan kesurabaya , saya amat minat projek ini tepat tepi sungai kontek saya 0173466118

  13. man says:

    saya ada tanah di pekan pahang berhampiran dgn rumah2 walit (dari cerita org dah berjaya) dan dkt dgn laut, mencari rakan kongsi yang ada modal. saya sedia kan tanah.

  14. man says:

    1.nak tanya kepada yg berpengalaman, saya nak blajar ni,,,, selain papan meranti merah utk walet hinggap bersarang ade tak jenis kayu atau papan lain yang boleh digunakan bg ganti papan meranti merah, (kalau boleh kayu yang murah dr kayu meranti) boleh jimat modal, maklumlah modal tk byk<<. 2.boleh tak dinding rumah walet pakai PLYWOOD???????? HARAP2 ADE YANG TOLONG JAWAB.

  15. mat_amin says:

    sesiapa yg mahu sarang belum di proses atau belum boleh hubungi saya ABU BAKAR NO TEL 0102948050 ATAU HUBUNGI SAYA AMIN 0172269212 HARGA BOLIH DIRUNDING berbagai jenios sarang burung ada….

  16. wandi says:

    saya ada tanah d kuantan pahang sekitar kg. pantai sepat.luas sekitar 1 ekar.nak jv wat sarang burung walit atau sesiapa yang ingin menyewa tnh tersebut untuk ape2 tujuan sila hubungi saya 013-9639881.

  17. fitri says:

    salam semua…sy ada tanah 2 ekar d kg tanjung batu temerluh pahang..2 kilomtr dr jambatan pahang..adakah area itu bersesuainye untuk bangunkn sarang burung walet nie…modal dgn tanah ada..cuma ilmu belum cukup…terima kasih..

    • d,royal of walit,,,sabah,sandakan says:

      saya abu bakar ,utk mslh saudara ,sila hubungi saya 0102948050

    • mohd fauzi says:

      salam cik fitri syarikat kami menawar kn hikmat mebina sarng burung walit…kepakarng kami mebina sehinga burung masuk..itu jaminan kami…..beminat hubungi saya di no 0139576537(fauzi)

  18. hanif says:

    saya ada tanah antarabangsa untuk di jual di kawasan pahang yang terkenal dengan kawasan rumah burung walit,berhampiran dengan sawah padi,laut, dan sungai dimana tempat kesukaan burung walit membiak.jika anda berminat boleh hubungi saya 017-7128807.

  19. Rais says:

    Saya ada tanah seluas 5 ekar di Kunak Sabah yang terkenal dengan sarang burung Gua Madai.Saya berminat untuk menceburi industri burung walit tetapi saya tiada modal Jika ada sesiapa sudi berkongsi perniagaan ini, sila hubungi emel saya.

  20. saalodin sulaiman says:

    mana nak dapat suara atau pita rakaman suara burung walet untuk memantau atau menguji samada di tanah saya itu ada response dari burung walet, ada dijual kah, berapa harganya atau boleh di download kat komputer riba sajakah…

  21. cb chuah says:

    Saya ada satu tanah keluasannya 1 ekar di keramat pulai ingin dimajukan untuk industri sarang burung. Adakah walet emas sudi jadi rakan pelabur ?

  22. sarimah says:

    saya ada tanah seluas 5 ekar di tepi pantai kawasan rata dan ada bukit cikit menghadap laut, saya berminat tuk ternakan burung walit tp modal banyak saya tak mampu ada tak syarikat mana2 yang sudi majadi rakan kongsi..boleh minta pandangan pd siapa2 yang pakar dalan penternakan ini boleh antar d email saya

  23. sarimah says:

    mana2 syarikat yg di iktiraf menganjurkan kursus di sabah boleh antar d email saya atau col 0142043779

  24. miezan says:

    saya ada tanah d atas bukit dan teringin nak buat ternakan sarang burung walit tapi tak ada modal. ada tak peruntukan utk minat saya ini atau ada sesiapa yg pakar dlm bidang penternakan yg sudi beri pandangan sila email saya TQ,,

  25. sazali says:

    saya dan rakan ada menyediakan khidmat membuat,membaik pulih,sistem bunyi dan lain yg berkaitan dengan perusahan burung walit…kami mempunyai pengalaman membuat rumah burung walit di perak selama 7 tahun..sesiapa yg berminat sila email sy..tq

  26. jual beli sarang burung walet dan seriti rumah/gua dengan partai besar..(rumah-gua-campur-rumput laut-ijuk-pinus-dll) hubungi kami pangepul sarang burung terbesar dikota bondowoso jawa timur tlp.0812 498 22222 muhammad al-habsyi dan menjual mesin pemanggil anakkan walet dengan kwalitas terjamin dalam waktu 3-6 bulan anda akan lihat hasilnya dengan bangga..

  27. abu bakar says:

    SAIAM 1 MALAYSIA SAYA INGIN MEMBELI SARANG RMH YANG ROSAK HARGA BOLEH RUNDING 0102948050,01112325779,SAYA JUGA MENJUAL SARANG DARI GUA

  28. d,royal of walit,,,sabah,sandakan says:

    salam,selamat berpuasa dan aidil fitri.saya usahawan dari peringkat awal lagi yang telah menceburi bidang industri sarang burung dari peringkat jual beli sehingga la menjadi pengusaha rumah burug walit.sayaq menceburi bidang ini selama 20 tahun.dan telah mengalami turun dan naik dalam pernigaan ini.dan telah lama berkerja sama dengan pengusaha luar dan dalam negara.perjuangan tetep di teruskan sehinggala la telah banyak membantu kepada pengusaha baru dan lama.kepada semua pengusaha rumah burung walit dan yang mengiatkan diri dalam bidang ini saya menawarkan .kos yang berbeza beza.dari rm 500 ribu sehingga 50 ribu.ini adalah peluang yang terbaik untuk penguasaha walit, .kini kami telah mendirikan sebanyak 30 buah rumah burung walit dan telah berjaya insallah kita akan membantu kepada sesipa yang berminat.untuk maklumat lanjut sila hubungi saya d talian 014 676 0003.010 2948050.sekian tterimah kasih dan salam 1 malaysia.

  29. jual beli sarang burung walet dan seriti rumah/Gua
    jual beli sarang burung walet dan seriti dengan partai besar mau pun kecil, (GUA-RUMAH-RUMPUT LAUT-CAMPUR-IJUK-PINUS-DLL) hubungi kami pengepul sarang burung terbesar dikota bondowoso jawa timur Tlp:0812 498 22222 MUHAMMAD AL-HABSYI, kami juga menjual mesin pemanggil anakkan walet dengan kwalitas istimewa, pakar no.6 seAsia dalam waktu 3-6 bulan anda akan lihat hasilnya dengan bangga..

  30. jual beli sarang burung walet dan seriti rumah/Gua
    jual beli sarang burung walet dan seriti dengan partai besar mau pun kecil, (GUA-RUMAH-RUMPUT LAUT-CAMPUR-IJUK-PINUS-DLL) hubungi kami pengepul sarang burung terbesar dikota bondowoso jawa timur Tlp: +6281249822222 MUHAMMAD AL-HABSYI, kami juga menjual mesin pemanggil anakkan walet dengan kwalitas istimewa, pakar no.6 seAsia dalam waktu 3-6 bulan anda akan lihat hasilnya dengan bangga..

  31. Htono Gunawan says:

    Dijual Murah Rumah Walet 3 1/2 Lantai, lokasi Burung walet lengkap sound system, RM 80.000,- di Sumatera Utara-Indonesia…yg berminat hub Htono Gunawan +6281260770912 mail : Hcomm@EmaiL.Com …..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s